Tässä kuussa luin vähän erilaisia kirjoja, vaikka kaikki taas ovatkin dekkareita tai psykologisia romaaneja. Kirjojen tapahtumat sijoittuvat Kiinaan, Suomeen, Italiaan, Ranskaan ja Englantiin eli kulttuurien erot tulevat aika mukavasti esiin. Varsinkin Sutten valtakunta ja Hepokatti olivat erittäin mielenkiintoisia loppuun asti. Sutten valtakunta on vauhdikas ja sisältää yllättäviä juonenkäänteitä. Hepokatissa on siellä täällä viittauksia tuleviin tapahtumiin ja se taas pitää tiukasti otteessaan viimeisille sivuilla asti.
Qiu Xiaolong: Musta sydän
Outi Pakkanen: Punainen pallotuoli
Donna Leon: Seitsemän syntiä
Jean-Christophe Grangé: Sutten valtakunta
Ruth Rendell: Hepokatti
Lyhyet esittelyt näistäkin kirjoista Kirjat-sivulla.
Kommentit