Jostain syystä on vain tänne kirjoittelu jäänyt syksyn aikana. Kiirettä on kyllä aina välillä ollut, mutta niinhän on kaikilla. Nyt aikomuksena on jälleen alkaa uudelleen kertomaan harrastuksistani ja ehkä muistakin asioista. Ainakin omaksi ilokseni.

Kaikenlaista on syksyn aikana tapahtunut; elokuussa aloitin työt uudessa työpaikassa. Hyvin olen tähän asti viihtynyt, työ on samalta alalta kuin aikaisemminkin. Keväällä olin tosin sitä mieltä, että vaihdan alaa, mutta tätä paikkaa tarjottiin minulle ja aina kannattaa katsoa. Sijaisuus on määräaikainen ensi kesään asti ja siihen mennessä ratkeaa tuleeko vakituinen henkilö takaisin ja haluanko ylipäätään työssä jatkaa. Ainakaan enää ei ole työstä johtuvaa stressiä ja jopa maanantai-aamuisin on kiva mennä töihin.

Syys-lokakuun vaihteessa olin kaksi viikkoa kuntoutuksessa niska-hartiaoireisille tarkoitetussa ryhmässä. Etukäteen luulin pitkästyväni niin pitkässä ajassa, mutta aika kului nopeasti. Meillä oli hauska ryhmä, koko porukka tuli hyvin toimeen keskenään ja onneksi joukkoon ei sattunut yhtään hapannaamaa. Oli hienoa kerrankin keskittyä vain itseensä ja omaan hyvinvointiin. Kotona olen yrittänyt jatkaa liikkumista, mutta joulunaika on vähän sotkenut aikatauluja. Vuoden alusta taas yritän aloittaa uudelleen, tämä ei kuitenkaan ole uudenvuodenlupaus vaan päätös.

Kaikkein ihanin asia tapahtui kaksi viikkoa sitten; minusta tuli pienen pojan mummu! Hän on ensimmäinen lapsenlapsi molemmille isovanhemmilleen, eipä siis ole ihme miten innoissaan myös tuore täti on. Ensimmäinen neulepuku on jo käytössä ja toinen aloitettu. Pienet vauvat kasvavat niin kovin nopeasti, että aina pitää olla uusia vaatteita laittamassa. Ja sehän meille sopii mummu kutoo ja täti ompelee!

Askarteluille on myös riittänyt aikaa. Kortteja olen tehnyt syksyn mittaan paljon, varsinkin joulukortteja. Suurin urakka oli, kun kahdessa päivässä piti saada valmiiksi lähes neljäkymmentä 3D-korttia. Uutena harrastuksena olen aloittanut helmeilyn. Harrastus on todellakin vasta aivan alkutekijöissään, valmiiksi asti olen saanut vasta muutaman magneettirannekorun ja yhden kaulakorun lahjaksi. Ehkä näistäkin tekeleistäni lisää myöhemmin.